søndag 15. juni 2008

Teppe til hytta/fiskerbua og nytt brønnhus





Var på hytta/fiskerbua fra onsdag til torsdag for å sette opp nytt tak på brønnhuset og rydde kratt og einer.Jeg hadde gjort ferdig et teppe til køyene der.Det er fire køyer så det trenges tre tepper til.Toppene er ferdig sydd så det er bare å legge de sammen og quilte.Dette og to til er sydd av rutete flanellskjorter fra den tiden det var populært med gjenbruk.Toppene er fra sist på 1990 tallet.
På dette har jeg applikert svarte katter og det passet fint så de kan skremme musene fra å komme inn i hytta.En gang i vinter vi var på hytta hadde mus spist på tøflene mine og da jeg stakk handa inni tøflelen og skulle rette opp det den hadde dratt ut så lå det en stein dau mus i den.Prøv å gjett om jeg skrek.Den hadde nok spist på musegiften også som var lagt ut.

1 kommentar:

Nancy in Norway sa...

He he he, nå holder nok musene seg unna! Du får sette tøflene dine midt oppi senga for sikkerhets skyld.